Badania - Rodzaje badań, metody i techniki badawcze

Rozwój każdej organizacji, instytucji oraz przedsiębiorstwa uzależniony jest od stopnia wiedzy na temat: jakości świadczonych usług, oceny działań dokonywanych przez obecnych i potencjalnych klientów. Konsekwencją, nieznajomości tych kluczowych informacji jest często podejmowanie błędnych decyzji.

Jeżeli chcecie Państwo uniknąć takich konsekwencji oraz dysponować wiedzą, która pozwoli na dokonywanie istotnych zmian w procesie decyzyjnym, zarządzania, organizacji oraz ekspansji rynkowej, to zaufajcie specjalistom z firmy INDEKS.

Jesteśmy niezależnym ośrodkiem badań społecznych i marketingowych. Prowadzimy szereg badań, które pomogą Państwa firmie /organizacji podejmować właściwe decyzje. Nie ograniczamy się tylko do diagnozowania i przedstawiania wyników, ale także wskazujemy, jakie błędy należy wyeliminować.


» Rodzaje badań
  • Badania opinii społecznej dla potrzeb sektora publicznego.
  • Badania postaw i zachowań konsumenckich.
  • Badania zadowolenia klientów.
  • Badania pozycji rynkowej marek i producentów.
  • Badania segmentacji rynku.
  • Badania reakcji potencjalnych klientów.
  • Badania wizerunku marki, produktu, usługi.
  • Analiza udziałów w rynku.
  • Analiza konkurencji.
  • Analiza i badanie funkcjonowania pracowników przedsiębiorstwa.
  • Analiza odbioru koncepcji reklamowych.
  • Badania elastyczności cenowej.
  • Analiza popytu i potencjału rynku, potencjał sprzedaży i prognoza sprzedaży.
  • Analiza konkurencyjności cenowej.
  • Badanie marki.
  • Badania kanałów dystrybucji.
  • Testowanie produktów i opakowań, testy smakowe, testy logo, haseł reklamowych
  • oraz nazw produktów.
  • Analiza i badanie działań promocyjnych.
  • Analiza źródeł wtórnych - Desk research.
  • Analiza skuteczności reklamy.
  • Tajemniczy klient - Mystery shopping, badanie jakości usług.
  • Monitoring otoczenia rynkowego, badania zachowań, reakcji na cenę, reakcji na
  • promocję, reakcji na opakowanie, skuteczności reklamy.


» Metody badawcze

Stosowane przez nas metody i techniki badawcze
    Badania ilościowe:
  • wywiady bezpośrednie (w domach i siedzibach firm)
  • wywiady central location
  • testy audytoryjne
  • ankiety pocztowe

    Badania jakościowe:
  • obserwacje
  • zogniskowane wywiady grupowe
  • mystery shoping
  • indywidualne wywiady pogłębione

    Analizy danych zastanych:
  • analiza zawartości czasopism,
  • programów telewizyjnych i reklam
  • wtórna analiza danych statystycznych


tel. kom. 502 625 176, 502 492 806
tel/fax (61) 8 55 15 75
e-mail: biuro@indeks-badania.pl
ul. Kozia 16, 61-835 Poznań
©indeks-badania.pl | powered by introNet
Strona główna Strona główna